Гр. Ш., проживающая в общежитии, неоднократно обращалась к городскому голове Казакову В. В. с жалобами на директора Государственного предприятия «Северодонецкая теплоэлектроцентраль» Грицишина В. Е., который незаконно завышает отапливаемую площадь ее жилого помещения.
В октябре отапливаемая площадь ее жилой комнаты была была завышена на 43 %. Ранее - до 80 %.
Факт незаконного завышения отапливаемой площади признали также контролирующие органы. Вот таким образом отреагировали в АМК, наложив штраф на ТЭЦ:
Лист від 31.08.2012 р. № 04-06/2411:
«Луганське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України повідомляє про наступне.
За результатами розгляду Вашого звернення від 31.07.2012 р. б/н, направленого на адресу Антимонопольного комітету України, рішенням Адміністративної колегії Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27.08.2012 № 01-24 по справі № 954 дії ДП «Севєродонецька теплоелектроцентраль», що полягають у нарахуванні споживачам – мешканцям гуртожитків плати за централізоване опалення, виходячи з необґрунтовано завищеної площі квартир (житлових приміщень), визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним становищемга ринку надання послуг з централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.
За вчинення цього порушення ДП «Севєродонецька теплоелектроцентраль» притягнуто до відповідальності в у вигляді штрафу.
Заступник голови відділення І. В. Селівьорстов»
В письме из горсовета от 03.09.2012 г. №2723 ответили:
«згідно з інформацією, наданою начальником відділу з захисту прав споживачів Верещагіним В. М, ГП «СТЕЦ» здійснює нарахування за спожиту теплову енергію згідно площі, яка вказана у наданому Вами свідоцтві про право на власність»,
«згідно з інформацією, наданою директором ДП «СТЕЦ» Грицишиним, у подальшому нарахування за послуги з централізованого опалення здійснюватимуться на опалювану площу 36,10 м²».
Однако чиновников горсовета, а также представителей контролирующих органов, директор ГП «СТЭЦ» Грицишин В. Е. объе..., мягко говоря, обманул (я хотел написать: «объе...горил», но подумал, что это будет слишком резко).
Нарушения законодательства должностными лицами ТЭЦ продолжаются.
Сейчас выяснилось, что «информация», на которую ссылается городской голова в своем ответе является явной дезинформацией.
В информационном листе оплаты жилищно-коммунальных услуг за октябрь 2012 г. указана незаконно завышенная отапливаемая площадь: 51,59 м².
Этот факт подтверждается также в письме от 12.11.2012 г. №16-6-1330, подписанным начальником отдела сбыта ТЭЦ Снигуром Р. М.
Таким образом, нарушен целый ряд законодательно-правовых актов, в том числе,
нарушена ст. 21.1.7 Закона Украины «О защите прав потребителей»:
«цена продукции определена ненадлежащим образом».
Никаким Законом не предусмотрено увеличение отапливаемой площади за счет площади вспомогательных помещений.
Единственным органом, уполномоченным определять общую площадь жилых помещений (о которой идет речь в нижеприведенном постановлении №630), является бюро технической инвентаризации (БТИ).
Однако, работники ТЭЦ взяли площадь не в БТИ, а из какого-то сомнительного источника. Как указывает в своем письме Снигур Р. М., данные об отапливаемой площади поступили в отдел сбыта ТЭЦ из КП «ЕРЦС».
Какой орган или какой закон уполномочил КП «ЕРЦС» определять отапливаемую площадь, подменяя функции БТИ?
Ранее на обращения жителей чиновники горсовета отвечали, что такой орган в городе отсутствует.
В соответствии с законодательством, этим должно заниматься бюро технической инвентаризации (БТИ).
Вот что говорит Закон.
Отапливаемая площадь квартиры определяется документом «Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення».
2. ...опалювана площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) - загальна площа (об'єм) квартири, а також будинку садибного типу без урахування площі лоджій, балконів, терас;
28: Споживачі, які встановили у квартирі багатоквартирного будинку індивідуальні (автономні) системи опалення, оплачують послуги з централізованого опалення місць загального користування будинку відповідно до методики, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
То есть «Методика, затверджена наказом Мінбуду України від 31.10.2006 р. № 359».регламентирует оплату мест общего пользования только при установке индивидуального отопления. Вот что говорится в этом документе:
Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України. Наказ від 31.10.2006 № 359. Про затвердження Методики розрахунку кількості теплоти, спожитої на опалення місць загального користування багатоквартирних будинків, та визначення плати за їх опалення.
1.4. Кількість теплової енергії на опалення місць загального користування окремо не визначається, а входить до загальної кількості теплової енергії, виставленої до плати за опалення у таких випадках: якщо в багатоквартирному будинку незалежно від наявності або відсутності загальнобудинкового обліку теплової енергії відсутні суб'єкти господарювання, помешкання з індивідуальним опаленням, усі житлові квартири не обладнані приладами обліку витрат теплової енергії на опалення.
Подтверждением этого являются также:
а). Письмо от 01.02.12 г. №8/10-189-12 из Министерства регионального развития, строительства и жилищно-коммунального хозяйства Украины, которое подписал вр. и. о. директора Департамента систем жизнеобеспечения и жилищной политики Ю. Г. Юсипец.
«...Методика, затверджена наказом Мінбуду України від 31.10.2006 р. № 359, застосовується при нарахуванні плати опалення місць загального користування тим споживачам, які встановили у своїх квартирах індивідуальні системи опалення. В інших випадках додаткове нарахування споживачам плати за опалення місць загального користування законодавством не передбачено».
б). Лист з Мінрегіону №8/20-131-12 від 14.02.12, за підписом заступника начальника Управління - начальника відділу галузевої економіки Управління економіки і тарифної політики Г. І. Лизуна.
Відповідно до п.2 Постанови КМУ від 21 липня 2005 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» опалюваною площею квартири є загальна площа квартири без урахування площі лоджій, балконів, терас.
Пунктом 8 Правил встановлено, що послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформяєтьсяна основі типового договорупро надання надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Договір).
Згідно з пунктом 2 Договору суб’єктом користування послугами власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім’ї.
У підпункті 1 пункту 3 Договору вказується опалювана площа квартири як об’єкта надання послуг.
Оскільки споживачем може бути наймач (орендар) житлового приміщення, у договорі в цьому випадку має вказуватися опалювана площа цього приміщення.
Враховуючи викадене, нарахування Вам та іншим наймачам (орендарям) житлових приміщень у гуртожитку плати за послугу з централізованого опалення має здійснюватися з розрахунку опалюваної площі приміщень, у яких ви проживаєте, згідно з договорами, укладеними на підставі Договору.
Таким образом, нарушены права потребителя гр. Ш., защита которых предусмотрена:
1. Законом України "Про захист прав споживачів"
ст. 21, п. 1.7.
ціну продукції визначено неналежним чином;
2. Законом України. Про теплопостачання.
.. Стаття 24. Споживач теплової енергії має право на:
.. Захист прав споживачів теплової енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються цим Законом, Законом України "Про захист прав споживачів", іншими нормативно-правовими актами.
В соответствии с Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» рассмотрение этих нарушений относится к полномочиям исполнительного органа городского совета:
Стаття 30. Повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:
б) делеговані повноваження:
3) здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів.
Контроль за соблюдением Закона України "Про захист прав споживачів" прямо возложен на горсовет также Законом України Про житлово-комунальні послуги від 24 червня 2004 р., № 1875-15
Стаття 7.
1. До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить:
10) здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг;
По вине руководителей ТЭЦ с гр. Ш. до настоящего времени не заключен «Договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води».
25.09.2012 г. администрация государственного предприятия «Северодонецкая теплоэлектроцентраль» предложила ей для согласования и подписания проект «Договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води».
02.10.2012г. гр. Ш. передала в ТЭЦ Заявление о согласии заключить договор, но на других условиях. Эта процедура предусмотрена Гражданским кодексом Украины. В этом заявлении она предложила внести изменения и корректировки в предложенный проект договора.
До настоящего времени ответ от руководителя предприятия она не получила.
Гр. Ш. в очередной раз обратилась с сответствующим заявлением к городскому голове:
1. Провести проверку и устранить нарушение законодательства, в т. ч. Закона Украины «О защите прав потребителей», директором ГП «Северодонецкая ТЭЦ» Грицишиным В. Е.
2. Восстановить мои нарушенные права потребителя и начислять оплату за услуги централизованному теплоснабжению, исходя из общей площади жилого блока, указанной в Свидетельстве на право собственности - 36,10 м².
3. Если, с Вашей точки зрения, данный вопрос не относится к Вашей компетенции, - не давать мне бюрократическую отписку, а действовать в сответствии с ст. 7 Закона «Об обращениях граждан», контроль за исполнением которого возложен на прокуратуру: «Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення».
4. В случае отказа – дать ссылку о причине отказа с указанием нормативно-правовых актов.
5. Дать мне письменный ответ.
Зная методы «работы» наших городских чиновников, гр. Ш. не очень надеется на положительное решение ими данного вопроса.
Так и хочется задать вопросы нашим должностным лицам в горсовете, исполкоме:
1. Знаете ли вы о существовани законов, обязывающих вас решать вопросы защиты прав потребителей?
2. Если знаете, то почему не решаете?
3. Если не решаете сейчас, то когда будете выполнять требования законов?
Автор благодарит гр. Ш. за предоставленные материалы.
Виктор Павлов,
тел. для справок и консультаций: 050-422-42-14
- Войдите на сайт для отправки комментариев
А у наших горсоветовских
А у наших горсоветовских специалистов знаний хватает только на проверку объектов торговли.
А у нас (ул. Гагарина, 72 -
А у нас (ул. Гагарина, 72 - общежитие) после проверок и наказаний контролирующими органами Луганской области чиновники ТЭЦ начали указывать отапливаемую площадь правильно. Почти для всех.
Тоже, не благодаря, а вопреки городской прокуратуре и городским властям.
Но это стОило по времени около двух лет и десятков заявлений и жалоб.
Нужно не смиряться, а добиваться соблюдения законодательства.
Чиновники просто так не сдаются. "Гвозди бы делать из этих "людей".