Вдвічі знизити тарифи на авіаперевезення для українців – реально

Від підписання Україною Угоди про Спільний авіаційний простір (САП) найбільше виграють рядові пасажири, а її впровадження може знизити для українців тарифи на внутрішні перевезення у 2-3 рази і у 1,5-2 рази - на міжнародні. Таким є висновок експертів – учасників експертної толоки “Спільний авіаційний простір з ЄС: як інтегрувати українське небо?”, організованій сьогодні у Києві Громадською Експертною Радою за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Угода про Спільний авіаційний простір означає забезпечення європейських стандартів безпеки польотів, рівня обслуговування пасажирів, збільшення кількості рейсів і маршрутів, а також розширення цінового діапазону послуг авіаперевезень. Проте експертний аналіз поточного стану ринку пасажирських авіаперевезень показав, що ані вітчизняні авіакомпанії, ані аеропорти ще не готові “відкрити небо”. Авіаційна інфраструктура в Україні є однією з найдорожчих в Європі, залишаючись при цьому однією з найменш ефективних через брак здорової конкуренції. Так, сукупна частка “Української авіаційної групи” в загальному обсязі регулярних пасажирських авіаперевезень за результатами діяльності у першому півріччі 2011 року перевищила 50%, що має ознаки колективної монополії на ринку.

Бути в тренді і забути про лідерство радить українським авіакампаніям Артур Вінюков-Прощенко, доцент кафедри економіки Національного авіаційного університету. “Польща пожертвувала своїми авіалініями LOT, але виграв місцевий споживач. Аеропорти повинні розвиватися, ніхто не обіцяє їм «золотого дощу» у вигляді євро, проте вони повинні піти на поступки авіакомпаніям Low Cost, які пропонують дешеві квитки”, - вважає експерт.

Разом з тим, Ірина Косcе, старший науковий співробітник Центру економічних досліджень та політичних консультацій, переконана, що від угоди виграють і українські аеропорти – бо отримають “нове дихання” через збільшення пасажиропотоку. На думку експерта, вигідною є ця угода і для уряду, який цим доведе здатність виконувати зобов’язання перед Європою.

У відповідь Олег Петровський, перший заступник Генерального директора Міжнародного аеропорту "Жуляни”, заявив, що питання «відкритого неба» державою вирішено на 2/3. “Залишається проблема неготовності авіакампаній до конкуренції, а також питання візового режиму для українських пасажирів”, відзначив він.

Последние комментарии