У минулому році Прем'єр-Міністр України Арсеній Яценюк «красиво презентував» розроблену його урядом систему субсидування українських громадян, завдяки якій, за його словами, всі нужденні українці можуть отримати державну допомогу в оплаті комунальних послуг.
Головний антирезультат цих дій уряду - це знищення стимулу чесно працювати і платити податки, так як тоді і субсидію не отримаєш і на комуналку всі гроші витратиш. Тільки тіньова економіка процвітає в такому абсурді.
І все б добре, та тільки в результаті виявилося, що це всього лише чергова схема обману «по-українськи» ...
Зокрема, - підприємців-єдинників, які працюють за спрощеною системою сплати податку, тобто сплачують єдиний податок(далі - ЄП).
За орентіровними підрахунками автора, в Сєвєродонецьку зареєстровано близько 3 тис. таких фізичних осіб - підприємців (далі - ФОП), в Луганській обл. - 40 тис., в Україні - 1.2 млн.
Основні умови при переході на спрощену систему:
1 група: річний ліміт доходу - дo 300 000 гривень; ставка єдиного податку - до 10% мінімальної зарплати (до 137,80 грн. в 2016 році; в 2015 році - дo 121,80 грн).
2 група: річний ліміт доходу - дo 1 500 000 гривень; ставка єдиного податку - до 20% мінімальної зарплати (до 275.60 грн в 2016 році; в 2015 році - дo 243.60 грн).
3 група: річний ліміт доходу - дo 5 млн гривень; ставка єдиного податку - 5% від доходу.
В результаті субсидійної реформи підприємці змушені припинити (а, може, "припинити" - піти в тінь) підприємницьку діяльність.
Починати і реєструвати підприємницьку діяльність стало небезпечним заняттям, тому що матеріально можна не виграти, а програти.
Що ж це за такий страшний звір: підприємницька діяльність - оплата житлово-комунальних послуг - субсидії.
Як видно з вищенаведених вимог, підприємці першої групи повинні мати річний дохід не більше 300 тис. грн, другої - не більше 1.5 млн., третьої - не більше 5 млн.
Мабуть, багато підприємців і мають такий (або наближений до такого) дохід.
Але є велика група ФОП, які отримують значно менший дохід - 300-500 грн на місяць, а то й менше.
Деякі можуть мати взагалі нульовий дохід, законодавством це не заборонено.
Наприклад: громадянин влаштувався на роботу, вчиться в навчальному закладі, хворіє, доглядає за дитиною або хворим, склалася невдала кон'юнктура ринку.
Нарешті, міг потрапити в місця не настільки віддалені.
Припиняти реєстрацію підприємницької діяльності він не зобов'язаний, просто періодично своєчасно здає звіти з нульовим або невеликим доходом.
Сподіваючись на настання ліпших часів.
Живе за рахунок пенсії, зарплати, допомоги або особистих заощаджень. Справно оплачує комунальні послуги. Можливо, навіть отримував субсидію, маючи нульовий або невеликий дохід від підприємницької діяльності.
Благо, що комунальні тарифи до 2014 року були більш-менш терпимими.
І ось настав 2015 року і сталося те, що ніхто не міг передбачити.
Тарифи зросли непомірно.
Та продовжують зростати і в нинішньому, 2016 р..
Підприємці, що працюють на єдиному податку і отримують невеликий або нульовий дохід, змушені звернутися за призначенням субсидій.
Але не тут-то було.
Їм показують документ:
Постанова КМУ від 21 жовтня 1995 р. N 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива".
Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далее – Положение)
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF/page
(Редакция від 21.07.15 р.)
12. "Для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб за цей місяць, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, - двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб, для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, - трьох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб"
І, на підставі цього Положення беруть дохід за 2014, 2015, 2016 рік в надуманий чиновниками розмірі.
По-зрозумілому це означає: якщо ФОП (3-я група) мав невеликий прибуток, наприклад, 500 грн в місяць (або нульовий), захоче оформити субсидію, то йому порахують не реальний дохід, а три (чотири) прожиткових мінімума.
Проглядається явна діскримінація за ознакою «Підприємець - не підприємець».
У призначенні субсидії відмовляють. Вірніше, не відмовляють, а призначають «в розмірі 0.00 грн.).
Ну, це, напевно, для «поліпшення статистики» - збільшення кількості громадян, яким призначено субсидію.
Була невелика «віддишка»: якщо підприємець припиняв підприємницьку діяльність, то, після закінчення трьох місяців, він міг подати заяву про призначення субсидії, надавши документи про дохід за попередні три місяці (вже не як підприємець).
Але ця норма протрималася недовго: з 21.07.15 р. по 30.04.16 р.
Володимир Гройсман, ставши Прем'єр Міністром, «переплюнув» свого попередника, виключивши цю норму.
Тепер необхідно брати дохід за попередній рік (або: за перші три квартали, якщо субсидія призначається з 1 січня).
І не можно брати за 3 місяці.
Навіть, якщо ФОП припинить підприємницьку діяльність в 2016 р, то при призначенні субсидії в 2017 р. йому нарахують дохід за 2016 р. в розмірі для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, - чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Навіть при нульовому доході.
Мало того, з 27.04.2016 р. збільшили надуманий дохід для всіх трьох груп на розмір прожиткового мінімуму:
«Для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на відповідний місяць, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, - трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, - чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. При цьому не враховується дохід, отриманий самозяйнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності, інформацію про які надано ДФС на запит. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія. {Пункт 12 в редакції Постанов КМ N 106 (106-2015-п) від 28.02.2015, N 319 (319-2016-п) від 27.04.2016}»
Якщо ФОП припинить підприємницьку діяльність зараз, то він не отримає субсидію ні в 2016 р, ні в 2017 р. В 2016 р береться «надуманий» дохід за 2015 р., а в 2017 р - за 2016 р .
Для ФОП третьої групи з 1 травня 2016 р чотириразовий розмір прожиткового мінімуму працездатних осіб, що враховується в щомісячному доході, дорівнює 5800 грн. Навіть при нульовому доході.
Про яку субсидію може йти мова? Навіть для пенсіонера з мінімальною пенсією, яка з 1 травня 2016 р. (після підвищення) дорівнює 1130 грн)?
Замість 1130 йому рахують 1130+5800 грн.
Громадянин, який вирішив зайнятися підприємницькою діяльністю дуже ризикує. Адже невідомо: чим закінчиться його ініціатива - матиме пристойний дохід, нульовий дохід, а то і зовсім «прогорить».
А в наступному році це йому «відгукнеться»: при розрахунку доходу для нарахування субсидії йому порахують цей «взятий зі стелі» дохід в розмірі 5800 грн щомісяця (для третьої групи).
Порушено ст. 22 Конституції України, згідно з якою:
«Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».
Порушено ст. 30.1.7 Закон України Про житлово-комунальні послуги, згідно якої
1. Державне регулювання цін/тарифів базується на таких основних принципах:
7) гарантії соціального захисту населення при оплаті за житлово-комунальні послуги та випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги.
Про яке «випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги» може йти мова при нинішніх реаліях?
Схаменіться, панове можновладці!
«Пенсіонер Козлов», тел. для довідок та консультацій: 050-422-42-14
- Войдите на сайт для отправки комментариев
Последние комментарии
7 лет 17 недель назад
7 лет 17 недель назад
7 лет 17 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 20 недель назад