Основою і метою національного виховання є виховання свідомого громадянина, патріота, формування у молоді потреби та уміння жити в громадянському суспільстві. Проведений педколективом СЗШ №15 семінар-презентація для класних керівників був присвячений вихованню у школярів патріотичних почуттів та любові до рідного краю засобами проектних технологій.
Учителі, учні СЗШ №15 та їхні батьки п’ять років тому започаткували проект «Я – громадянин України». З метою його реалізації було створено 6 творчих груп із вчителів та учнів 1-11-х класів: «Ми – маленькі сєвєродончан» для учнів 1-2 класів; «Я і дитяча організація» для 3-4 класів; «Рідне місто» для 5-6 класів; «Мій край – моя історія жива» для учнів 7-8 класів; «Я і закон суспільства» для дев’ятикласників; «Я – громадянин України» для 10-11 класів.
Творчою групою було продумано форми роботи, серед яких: участь у Всеукраїнській молодіжній акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти»; участь в міській акції, запропонованій КУ «СМЦ», «Ювілей м. Сєвєродонецька – 80 перемог в конкурсах і змаганнях»; пошуково-дослідницька робота класних колективів по відтворенню історії рідного міста, оформлення альбомів «Місто наших бабусь і дідусів», «Їхніми іменами названо вулиці», «Ними пишається Сєвєродонецьк»; збір та оформлення матеріалів для видання книги «Історія рідної школи», присвяченої 50-річному ювілею її заснування.
Під час роботи над проектом учителі переконалися в тому, що виокремлення патріотичного виховання в самостійну категорію невиправдано. Патріотизм – невід’ємна частина духовно-морального розвитку особистості, тому що його виховання неможливе без розвитку у дитини духовних, моральних, культурних цінностей. Місію ж свою вчителі вбачають у тому, щоб допомогти дитині у духовно-моральному становленні її особистості. А зміст поняття «патріотизм» розкривають у важливих за своїм значенням категоріях – Любов і Батьківщина.
Батьківщина – це ми самі, наше минуле, сучасне, майбутнє, наша історія, наші пращури, культура, традиції.
Любов – категорія, яка відноситься до духовного світу людини і пізнається через емоційні переживання – довіра, гордість, ніжність, захоплення.
Під час привітання учасників семінару директор школи Н.М. Кузьменко, а під час презентації проекту заступники директора О.І Дикарева, Л.М. Черкашина наголосили на тому, що питання патріотичного виховання посідає центральне місце у виховній роботі школи.
У виступах практичного психолога О.В. Гончар та вчителя української філології Н.М. Трунової прозвучали твердження, що шкільне життя – репетиція дорослого життя.
Виховання патріотизму та національної свідомості відбувається і в позакласній роботі, і під час уроків.
Результатом позитивної роботи колективу є дослідження психолога: 85% учнів переконані, що бути патріотом – актуально.
Слухаючи виступи вчителів, переконуєшся, що в школі відмовилися від ролі ведучого за руку на користь крокуючого поруч, разом. Сумісна творчість, спілкування, загальне емоційне переживання дають можливість постійного відкриття і пізнання. Часто на уроках вчителі співають і читають вірші, в тому числі і власні.
Ты можешь быть любого цвета кожи,
Любого роста, веса, цвета глаз,
Но человеком должен быть хорошим,
Любить Отчизну, город, школу, класс,
Любить семью, свои родные корни,
Любить каштан, растущий у окна,
Любить друзей, учителя, прохожих,
Своих, чужих – на это жизнь дана.
Люби себя, но знай при этом меру,
Стань солнцем – и согрей своим теплом.
Будь человеком. И тебе поверят.
Поймут. Полюбят. Воздадут добром.
(учитель російської філології О.М. Шевченко).
Не для того, щоб розкрити перед учнями свої таланти і здібності, а для того, щоб допомогти розкритися талантам учнів. Свідченням цього був виступ Валерії Борис та Олександра Балюка, учнів 4 класу, які прочитали вірші, присвячені ювілею міста.
Пришкільний оздоровчий табір – це особлива сторінка у формуванні патріота, громадянина. С.І. Канцур, яка оголошує табір «Веселі козачата», разом з учителями-вихователями О.М. Реуцькою, І.М. Єлізаровою, Л.В. Вернер вивчають з дітьми родовід, мандрують вулицями рідного міста, пізнаючи історію назв, відвідують краєзнавчий музей, галерею мистецтв, запрошують відомих у місті людей, займаються пошуковою роботою відповідно до вікової категорії дітей.
Під час семінару учасники ознайомилися з виставкою «80-річчю міста Сєвєродонецька присвячується…», отримали 10-й номер шкільної газети «Большая перемена», яка присвячена реалізації проекту і свідчить про активну роботу з патріотичного виховання.
На семінарі були присутні заступник начальника відділу освіти О.Г. Каширіна, завідувач КУ «СМЦ» Л.В. Гонтаренко та заступник завідувача СМЦ О.М. Бублей. Ольга Григорівна щиросердно подякувала колективу школи за педагогічну кропітку роботу щодо виховання в учнів кращих людських якостей.
Класні керівники відмітили чітку систему в роботі педколективу, щире бажання вчителів допомагати учням в наш непростий час зрозуміти, що школа – це той храм, де вивчають не тільки основи наук, а й виховують громадянина, патріота рідного міста, а в майбутньому – і країни.
Информация газеты "Северодонецкие Вести"
- Войдите на сайт для отправки комментариев
Последние комментарии
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 20 недель назад