24 грудня – День працівників архівних установ України

Традиційно, напередодні 24 грудня – дня, коли відзначають своє професійне свято працівники архівних установ, ми зустрілися з начальником архівного відділу міської ради Е.О. Поляковою та поцікавилися у неї подіями, якими запам’ятався архівістам рік, що минає.

– Елло Олександрівно, ви розповідали про заплановане збільшення кількості архівних установ міста. Чи відбулася ця подія? 
– Так, дійсно, з лютого 2013 року у місті діє комунальна установа «Трудовий архів м. Сєвєродонецька», якій передані функції зберігання та використання документів з особового складу ліквідованих підприємств. Тобто, саме Трудовий архів зараз приймає архівні документи підприємств у разі їх ліквідації. Цією ж установою забезпечується використання документів, які у ній зберігаються. Працівники Трудового архіву займаються підготовкою довідок про заробітну плату, щодо підтвердження трудового стажу. Хочу зауважити, що після проведення ремонту у робочих приміщеннях, наданих Трудовому архіву, установа розташувалася на 2-му поверсі будівлі за адресою: вул. Леніна, 32-а, другий під’їзд.
Для отримання архівних довідок потрібно звертатися особисто, маючи при собі паспорт, ксерокопію першої сторінки паспорта та ксерокопію трудової книжки. Години прийому: понеділок та середа з 8.00 до 12.00 та з 13.00 до 17.00 (тел. 5-52-31). 

– А чим займається архівний відділ?
– Основною функцією архівного відділу є здійснення делегованих йому органами державної влади повноважень з обліку, зберігання документів Національного архівного фонду України (НАФ) та його поповнення. Крім того, саме ми надаємо консультації ліквідаторам підприємств, установ та організацій міста з питань упорядкування документів з особового складу (наказів про прийняття, переведення, звільнення; розрахунково-платіжних відомостей нарахування заробітної плати працівникам; особових карток звільнених працівників тощо) при підготовці їх для передачі до Трудового архіву. Наголошую, що передачі підлягають лише упорядковані документи з особового складу. Упорядкованими вважаються справи, належним чином сформовані та оформлені, довідковий апарат до яких розглянуто та схвалено на засіданні Експертної комісії архівного відділу. Оформлення справи передбачає нумерацію аркушів у справі, складання (у необхідних випадках) внутрішнього опису документів справи, засвідчувального напису справи, оправлення справи у тверду обкладинку, оформлення титульного листа та обкладинки справи. За консультацією можна звернутися за адресою архівного відділу: вул. Леніна, 32, каб. 24; тел. 4-30-52.

– У 2013 році архівному відділу виповнилося 50 років. Як ви відзначили цю дату?
– Всім відомо, що згідно з Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 30 грудня 1962 року, місто Сєвєродонецьк було віднесено до категорії міст обласного підпорядкування, у зв’язку з цим у травні 1963 року для зберігання документів Сєвєродонецької міської Ради депутатів трудящих та її виконкому було створено міський архів. Розташовувався він по вул. Партизанській у приміщенні площею 10 кв. метрів. 
З нагоди 75-річчя створення Луганської області та 50-річчя архівного відділу, 30 квітня цього року у приміщенні архівного відділу розпочала роботу виставка архівних документів «Сєвєродонецьк у документах». До уваги відвідувачів були представлені документи Сєвєродонецької селищної Ради депутатів трудящих Лисичанського району за 1947-1958 рр., які зберігаються у відділі, також з ними можна було ознайомитися на офіційному сайті Сєвєродонецької міськради. Звісно, унікальних документів ми, на жаль, не зберігаємо, але ті, з яких можна почерпнути інформацію щодо промисловості, культурно-виховної, оздоровчої, торгової роботи та благоустрою міста, у нас є. Й у ті далекі часи Сєвєродонецьк жив повним життям, бурхливо розвивався, робив свій внесок у розвиток нашої області.
Насамкінець хочу щиро побажати всім, хто має відношення до архівної справи, здоров’я та успіхів у нашій непомітній, копіткій і дуже необхідній роботі. 

 

Источник sed-rada.gov.ua

Последние комментарии