Змінилися правила реєстрації переселенців і оформлення адресної допомоги

Змінилися правила реєстрації переселенців і оформлення адресної допомоги
6 серпня 2015 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 636, що принесла ряд змін для переселенців в процедурах реєстрації, отримання адресної допомоги та інших.

Постанова № 636 уніфікувала згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» чинні постанови, що стосуються питань переселенців. КримSOS розібрався в змінах.

Ключові зміни, запроваджені постановою № 636

1. У всіх постановах уніфікували дефініцію «внутрішньо переміщена особа» (ВПО) згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (далі — Закон).

2. З осіб, які підпадають під категорію внутрішньо переміщених осіб (ВПО), виключили іноземців та осіб без громадянства.

3. Роз'яснили порядок реєстрації дітей-сиріт та дітей без супроводу. Тепер повноваження для реєстрації таких дітей є у:
- законних представників, в т.ч. адміністрації виховних/інтернатних закладів;
- служб у справах дітей (в т.ч. у випадку, якщо дитина, який не є сиротою, виїжджає з бабусями, дідусями та іншими родичами, крім батьків).
Подібна норма є в Законі, але в більш узагальненому вигляді.

4. За нової довідкою про статус ВПО в управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН, або «собезу») тепер необхідно звертатися не тільки у випадку зміни місця проживання, але і при зміні складу сім'ї.

5. Серед документів, які особа подає для реєстрації, тепер фігурує тимчасове посвідчення, що підтверджує громадянство України, а також за наявності — інші документи, що підтверджують факт проживання на території, звідки відбулося переміщення (трудова книжка, військовий квиток, свідоцтво про право власності на нерухомість і т.д.).

6. Для реєстрації статусу ВПЛ тепер не потрібно в обов'язковому порядку подавати ідентифікаційний номер (виняток - оформлення адресної допомоги).

7. При реєстрації переселенець тепер зобов'язаний задекларувати свою непричетність до скоєння злочину або співучасті в ньому (у Законі ця норма також присутня, але поки до кінця не зрозуміло, в якій формі буде здійснюватися це декларування).

8. Складено чіткий перелік даних про людину, що повинні зберігатися в Єдиній інформаційній базі, а також встановлено порядок обміну персональними даними (тепер органи місцевої влади та самоврядування можуть безоплатно отримати потрібну інформацію про ВПО, але з урахуванням законодавства у сфері захисту персональних даних).

9. Для оформлення адресної допомоги особі тепер немає необхідності декларувати наявність житла у власності на підконтрольній України території, але його наявність все ж є причиною відмови в адресної допомоги.

10. У виплаті адресної допомоги більше не повинні відмовляти на підставі наявності у сім'ї двох або більше транспортних засобів, але обов'язок декларування такого роду майна залишається.

11. Додатковим зобов'язанням для переселенців, які бажають отримувати адресну допомогу, крім повідомлення про місце роботи, стало надання повідомлення про перебування на обліку як безробітного.

12. До ВПО, котрі отримують соціальні виплати, де-факто застосовується зворотна сила закону, а саме: зміни у Постанові № 637 свідчать про те, що всі соціальні виплати припиняються з місяця, наступного за місяцем закінчення строку дії довідки ВПО, і поновлюються (у разі продовження довідки) — з дати припинення таких виплат. Це говорить про те, що виплати будуть припинені навіть у тих переселенців, які оформили/перевели свої соцвиплати ще задовго ДО прийняття даної Постанови та впровадження у практику таких обмежень.

У цілому Постанову № 636 внесло зміни до таких Постанови КМУ:

  • № 505 від 01.10.2014 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції і населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг»;
  • № 509 від 01.10.2014 «Про облік осіб, що переміщаються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції і населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення»;
  • № 535 від 01.10.2014 «Про затвердження Порядку використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам і особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції»;
  • № 637 від 05.11.2014 «Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції».

Таким чином, відзначимо, що Постанова КМУ № 636 несе в собі ряд необхідних змін. Вони допоможуть хоча б трохи полегшити існуючий бюрократичний механізм у сфері реєстрації.

Последние комментарии