Сьогодні рівно півроку з першого дня роботи Національної дитячої. За цей час на неї зателефонували вже 15 000 разів.
Скарги на булінг – цькування з боку однолітків чи трохи старших дітей – та насильство в сім’ї і жорстоке поводження з дітьми на Національній дитячій вимірюються сотнями. Тисячі дітей не мають з ким порадитися щодо негараздів у стосунках з однолітками, зокрема, із представниками протилежної статі, з батьками та вчителями, а також як подолати внутрішні конфлікти. Ставлять питання і про дітей-втікачів та ВІЛ-інфікування, а також дитячі суїциди. «Національна дитяча «гаряча лінія» за номером 0 800 500 225 об’єднала у собі елементи трьох видів дитячих телефонних ліній, усталених міжнародними стандартами консультування дітей, - hotline – гаряча лінія, trustline – лінія довіри - і helpline – лінія допомоги. Вона – для дітей і про дітей, її основна функція – дати кожній дитині, яка цього потребує, можливість бути почутою й отримати підтримку, - розповіла президентка Центру «Ла Страда-Україна», на базі якої функціонує лінія, Катерина ЛЕВЧЕНКО. – Те, що лінія потрібна українцям і працює, доводять цифри – отримавши 2 500 дзвінків за перший місяць роботи, і сьогодні, коли вона працює трохи менше півроку, кількість звернень сягає майже 15 000. Тобто, щодня консультанти піднімають слухавку у середньому 200 разів і кожен голос – це дитяча історія, нерідко з недитячими проблемами. Консультанти пройшли навчання і мають досвід, відтак «Ла Страда-Україна» готова стати базою для державної дитячої «гарячої лінії».
Абонентів, які потребують безпосередньої допомоги, консультанти Національної дитячої перенаправляють до компетентних державних установ на місцях, адже телефонують на безкоштовний номер з усієї України. Найчастіше перенаправлення відбувається до структурного підрозділу Міністерства соціальної політики - служб у справах дітей, також до відділів кримінальної міліції у справах дітей, обласних відділів освіти та офісу Уповноваженого Президента з прав дитини.
«Звернення щодо насильства над дітьми регулярно надходять до структурних підрозділів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служб у справах дітей, - повідомив Директор Департаменту сім’ї та дітей Міністерства соціальної політики Руслан КОЛБАСА. - Сьогодні перед Міністерством соціальної політики стоїть завдання забезпечити роботу державної дитячої «гарячої лінії» і зараз приймається рішення на базі чого така лінія може бути створена. Серед варіантів – урядовий колл-центр чи громадська організація «Ла Страда-Україна», з яким ми давно і ефективно співпрацюємо».
На тому, що держава повинна забезпечити функціонування «гарячої лінії» з питань захисту прав дітей, наголошує і Уповноважений Президента України з прав дитини Юрій ПАВЛЕНКО. «З 2014 року в Україні має з'явитись всеукраїнська телефонна «гаряча лінія» з питань захисту сімей з дітьми - таке завдання поставив Глава держави. Реалізуючи цю соціальну ініціативу, досвідом роботи "гарячої лінії" Центру «Ла Страда Україна» безумовно не можна знехтувати», - підкреслив Уповноважений.
Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда-Україна» є асоційованим членом світової мережі дитячих телефонів довіри Child Helpline International, яка об’єднує 173 дитячих телефонів довіри у 142 країнах світу і слідкує за високими стандартами консультування дітей. У 80 % такі лінії працюють на базі громадських організацій, тісно взаємодіючи з державними структурами і фінансуючись з держаного бюджету й допомоги від соціально-відповідального бізнесу та донорських організацій.
96 % абонентів, які протягом 2013 року зверталися на Національну дитячу «гарячу лінію», були власне діти – від 6 до 18 років, решта – дорослі з різних питань, пов’язаних з правами дітей та їх порушенням. Досвід лінії показує, що з браком уваги та контакту з близькими людьми стикаються різні діти – із різних за достатком та статусом родин, різного віку й статі. Якщо говорити про ґендерний розподіл дзвінків, дівчата телефонують частіше – їх на лінії чують майже у 60% випадків. Є категорія дітей, які телефонують повторно протягом місяця, кількох місяців чи навіть року. Про номер зазвичай дізнаються з друкованих роздатків, ЗМІ, від батьків та, найчастіше, один від одного.
Національна дитяча «гаряча лінія» в оновленому форматі розпочала роботу 1 січня 2013 року в громадській організації «Ла Страда-Україна», на базі котрої безкоштовні консультаційні «гарячі лінії» працюють вже 15 років.
- Войдите на сайт для отправки комментариев
Последние комментарии
7 лет 17 недель назад
7 лет 17 недель назад
7 лет 17 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 18 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 19 недель назад
7 лет 20 недель назад