Чи наблизив Україну до країн Шенгену збір біометричних даних?

9 лютого, 2016 року під час круглого столу у приміщенні інформаційного агентства «Укрінформ», експерти ГО «Європа без Бар’єрів» окреслили останні тенденції у  практиці видачі закордонних біометричних документів відділеннями Державної міграційної служби у м. Києві.

До позитиву експертами було віднесено покращення організації збору біометричних даних, а також задоволеність респондентів отриманими послугами. Натомість, до питань, які потребують вдосконалення було віднесено збір документів, що не передбачені нормативно-правовими актами, затримки у видачі паспортів та практики замовчування вартості додаткових консультативних послуг ДП «Документ».

Результати моніторингу показали, щов усіх 12-ти відділеннях Міграційної служби м. Києва практика оформлення закордонного біометричного паспорту є суперечливою або ж такою, яка потребує нагального вдосконалення.

Однак, враховуючи тривалі консультації ГО «Європа без Бар’єрів» з представниками ДМС, останніми було враховано низку рекомендацій, сформульованих  за результатами дослідження (Повний текст, а також рекомендації дивіться тут).

Зокрема, йдеться про процес виведення працівників ДП «Документ» з відділень міграційної служби та початку роботи сервіс запису в онлайн чергу на офіційному сайті ДМСУ. За словами Сергія Гунька, керівника прес служби ДМС України такий сервіс,на даний момент, доступний лише для Дніпровського районного відділення. Втім, «Планується, що сервіс буде доступний для заявників до всіх відділень ДМС  м. Києва»,  наголосив Сергій Гунько.

Як показали результати опитування, суперечливою було визнано практику у відділі централізованого оформлення паспортних документів №3, Дніпровському, Дарницькому, Печерському, Оболонському, Шевенківських відділеннях.

«Швидкість процедури та своєчасність видачі паспортів перетинається у цих відділеннях з такими явищами, як вимагання додаткових документів та переплачування за послуги» -стверджує аналітик ГО «Європа без бар’єрів» Катерина Кульчицька.

 

Проблемною було названо практику  в Святошинському, Голосіївському, Солом’янському, Подільському, Деснянському районних відділеннях. За словами експертів організації, ці відділення продемонстрували найгірший сукупний результат за всіма досліджуваними параметрами практики оформлення біометричних закордонних паспортів: відповідність документів, що вимагаються у відділенні нормативно-правовим актам, швидкість подачі документів, кількість респондентів, що сплатили нормативно  обумовлену вартість послуг, своєчасність видачі оформлених паспортів, кількість респондентів задоволених отриманими послугами.

Також згідно з даними опитування ГО «Європа без  Бар’єрів»,лише 34% клієнтів цих установ заплатили за оформлення паспорта протягом 20 робочих днів нормативно встановлену вартість 561,47 грн. 43% респондентів переплатили за послугу від 40 до 140 грн.

"Такі показники дають підстави припускати, що респондентів не інформували про те, що вони користуються додатково оплачуваними консультативними послугами Державного підприємства "Документ", - наголосила виконавчий директор ГО «Європа без Бар’єрів», Ірина Сушко.  

В свою чергу Максим Соколюк, голова Державної міграційної служби заявив, що з метою протидії корупції у підрозділах міграційної служби на сьогодні триває її активне реформування, зокрема у частині розділення виконання функцій при наданні адміністративних послуг. Максим Соколюк зазначив, що з метою зменшення корупційних ризиків у роботі відділень ДМС розпочався процес виведення працівників ДП «Документ» з відділень міграційної служби.Також за його словами в місті Києві працівників державного підприємства «Документ» виведено з 7-ми відділень, в інших містах України – з 70 відділень.

Представниками ДМС, зокрема було зазначено, що на сьогодні у тісній співпраці із громадськістю триває робота над  розробкою «Плану дій з реалізації Концепції першочергових заходів з реформування ДМСУ  на 2016-2017 роки»,що має на меті посилити механізми внутрішнього контролю за виконанням службових обов’язків працівниками ДМС, зокрема, введення нової системи електронного документообігу, що відображатиме усі дії працівника ДМС, вчинені ним під час розгляду звернень, що дасть змогу оцінити їх відповідність правилам та стандартам. А це дасть, у свою чергу можливість покращити процедуру надання послуг , а також структуру територіальних підрозділів.

Захід відбувся у проекту “Моніторинг впровадження біометричних технологій у візово-міграційній практиці”, що реалізовується “Європа без Бар'єрів”  за підтримки Європейської програмної ініціативи Міжнародного фонду “Відродження”.

 

Котакти: ГО «Європа без Бар’єрів»,ewb@gmaik.com

Последние комментарии