Порядок розгляду звернень громадян з питань законності притягнення до адміністративної відповідальності

Прокуратура Луганської області роз’яснює порядок розгляду звернень громадян з питань законності притягнення до адміністративної відповідальності

З 1 грудня 2012 року, у зв’язку із змінами в законодавстві щодо удосконалення діяльності прокуратури, набула чинності нова редакція статті 21 Закону України «Про прокуратуру», відповідно до якої змінено порядок перевірки за заявами фізичних осіб та передбачено їх проведення, крім заяв та повідомлень про кримінальне правопорушення, лише у разі попереднього розгляду заяв компетентними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами або неприйняття ними у встановлені строки рішень з цих питань.

З огляду на вказану норму закону заяви, що стосуються законності постанов у справах про адміністративні правопорушення, підлягають попередньому розгляду відповідними органами адміністративної юрисдикції і тільки потім - органами прокуратури. Право, порядок та строк оскарження таких постанов передбачено статтями 287-289 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Зокрема, постанову адміністративної комісії може бути оскаржено у виконавчий комітет відповідної ради, рішення виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради – у відповідну раду, постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення – у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі). Поряд з тим, всі вказані постанови можуть бути оскаржені в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.

Постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим, протягом десяти днів з дня її винесення. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи  може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу. Скарга подається в орган (посадовій особі), який виніс постанову, якщо інше не встановлено законодавством України. Особа, що оскаржила постанову, звільняється від сплати державного мита.

Що стосується постанови судді у справі про адміністративне правопорушення, то відповідно до вимог статті 294 КУпАП вона може бути оскаржена до відповідного апеляційного суду через місцевий суд особою, яку притягнуто до відповдальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

 

І.Каптенкова, начальник відділу захисту прав громадян та інтересів держави при застосуванні законів про адміністративні правопорушення                           

Последние комментарии