З метою створення справедливої системи пенсійного забезпечення

На розгляді у Верховній Раді знаходиться проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій», який направлений на створення справедливої системи пенсійного забезпечення та фінансової стабілізації пенсійної системи в цілому.

Він передбачає:

-         ліквідацію соціальної несправедливості в пенсійній системі (за рахунок єдиного підходу при призначенні пенсій різним  категоріям пенсіонерів);

-         створення фінансової збалансованої пенсійної системи (за рахунок вивільнення Пенсійного фонду України від невластивих функцій);

-         можливість кожному приймати безпосередню участь у формуванні своєї майбутньої пенсії (за рахунок функціонування обов’язкової накопичувальної пенсійної системи та недержавного пенсійного страхування).

На даний час вже скасовано призначення спеціальних пенсій (крім пенсій військовослужбовцям, чорнобильцям та наукових пенсій).

Справедливий підхід в призначенні пенсії повертає довіру суспільства до системи пенсійного забезпечення, він розширить коло застрахованих в пенсійній системі осіб, що в свою чергу, відкриє  можливості для детінізації фонду оплати праці. Якщо тіньові зарплати увіллються в солідарне звернення, це буде значним ресурсом для стабілізації солідарної системи, що в подальшому надасть можливість  підвищити розміри  базових пенсій.

Наступним кроком стає введення загальнообов’язкової накопичувальної системи, яка надає можливість кожному громадянину мати свій пенсійний рахунок і приймати безпосередню участь  у формуванні своєї  майбутньої пенсії. Головна різниця обов’язкової накопичувальної системи від солідарної полягає в тому, що сплачені пенсійні внески є власністю людинита підлягають успадкуванню.

Вкладені  кошти  будуть інвестуватися в економіку  країни, приносити дохід майбутньому пенсіонеру та забезпечать йому додаткові виплати в старості.

Однією із особливостей цього рівня є те, що сплачені внески, які  акумулюються на персональному рахунку учасника другого рівня, стають доступними лише при досягненні їм пенсійного віку (за винятком окремо визначених випадків).

Важливо відмітити, що держава гарантує громадянину контроль за зберіганням і використанням коштів накопичувальної системи. Спеціальний орган, утворений під егідою Пенсійного фонду, буде здійснювати адміністрування накопичуваних громадянами коштів. Фактично ці кошти будуть внутрішніми інвестиціями в стійкий економічний розвиток України, кроком  для розвитку економіки, а внески громадян будуть повертатися їм з відсотками.       

Хоча накопичувальна система розрахована, в першу чергу, на молодь в віці до 35 років, її  учасниками можуть стати за власним бажанням і люди старшого віку  від 35 до 55 років. Це дозволить їм відповідним чином збільшити розмір своєї пенсійної виплати.

В подальшому повноцінна трирівнева пенсійна система дозволить розподілити між трьома її складовими ризики, пов'язані із змінами в демографічній ситуації (до чого більш чутлива солідарна система) та з коливаннями в економіці і на ринку капіталів (що більше відчувається у накопичувальній системі). Такий розподіл ризиків дозволить зробити пенсійну систему більш фінансово збалансованою та стійкою, що застрахує працівників від зниження загального рівня доходів після виходу на пенсію і є принципово важливим та вигідним для них.

Наприклад, заміщення пенсією втраченого заробітку у солідарній системі зараз становить  45 %, а при запровадженні накопичувальної системи таке заміщення становитиме 61 %,  недержавних пенсійних фондів – до 70-80 %.

Проведення пенсійного реформування стане альтернативою збільшення пенсійного віку, дозволить уникнути дефіциту бюджету Пенсійного фонду України  та надасть громадянам можливість самим формувати своє майбутнє пенсійне забезпечення.  

 

 

 

 

 

 

По матеріалам головного управління Пенсійного фонду України  в Луганській  області

Последние комментарии